|
Lektor vzdělávání dospělých - odborná část
1. Cílová skupina účastníků kurzu/kurzů/školení
- Vyšší, střední i nižší management firmy
- Administrativní pracovníci firem
- Ostatní zájemci
- SŠ, VŠ
- zdravotní stav bez omezení
2. Obsahová náplň kurzu/kurzů/školení
UČEBNÍ PLÁN
Název předmětu
|
Počet hodin
teoretické výuky
|
Počet hodin praktické
výuky
|
Zásady vzdělávání dospělých -
opakování
|
1
|
2
|
Fasilitační dovednosti
|
3
|
2
|
Práce se skupinou
|
9
|
3
|
Experimentální forma výuky
|
3
|
5
|
Práce s technologiemi
|
5
|
3
|
Praktická cvičení – případové
studie
|
2
|
7
|
Celkem
|
23
|
22
|
3. Metoda hodnocení účastníků kurzu/kurzů/školení
Na ověření získaných znalostí a dovedností bude vyhrazeno 5 hodin. V tomto vyhrazeném prostoru budou účastníci prakticky předvádět část tréninku. Jejich hodnocení provede komise složená z lektorů.
K ověření znalostí bude určen prostor závěru semináře, kdy si budou účastníci připravovat samostatnou práci. Odborná komise pak bude hodnotit:
- Přípravu programu
- Práci se skupinou - zapojení, zvládání námitek a dotazů
- Technickou stránku praktických ukázek
- Rozbor cvičení
- Osobnost lektora
4. Uplatnitelnost znalostí získaných absolvováním kurzu/kurzů
Získané znalosti budou uplatnitelné nejen u stávajícího zaměstnavatele, ale vzhledem k povaze i v jiných firmách a odvětvích.
Absolvent umí:
- zabezpečit realizaci činností spojených s technickou přípravou programu
- hovořit k většímu počtu lidí, udrží pozornost a zapojení skupiny
- pracovat s PC
- pracovat s audiovizuální technikou a didaktickými pomůckami
- zvládat námitky a dotazy účastníků kurzu
- plánovat, provádět a vyhodnocovat práce účastníků seminářů
- poskytovat zpětnou vazbu účastníkům semináře
Absolvent zná:
- prezentovaná technická zařízení
- souvislosti spojené s praktickým využitím prezentovaných postupů a zařízení v praxi
- MS Windows
- MS PowerPoint
- zvládá základy vzdělávání dospělých (pedagogické minimum)
- základní principy práce s myšlenkovými mapami
- prezentační postupy a způsoby vedení přednášky
5. Přehled materiálů (i literatury) používaných v průběhu kurzu/kurzů
Materiály jsou vytvořeny.
Literatura:
Mužík, J.: Andragogická didaktika, Codex Bohemia, 1998.
Gamon,D.- Bragdon, A: Mozek a jak ho cvičit. Portál, 2001.
Belz, H.- Siegrist, M: Klíčové kompetence. Portál, 2001.
Amstrong, M: Řízení lidských zdrojů. Grada Publishing, 2002.
De Vito J: Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing, 2001.
David Gruber: Řečnické triky
Jaroslav Kohout: Rétorika
Dr. Robert Antony: Tajemství sebedůvěry
P. McLaganová, P. Krembs: Komunikace na úrovni
Věra Caponi a Tomáš Novák: Asertivně do života
Erhard Thiel: Mluvíme tělem
Dr. Alfred J. Bierach: Za maskou je člověk
Lailan Youngová: Obnažená tvář
Dale Carnegie: Jak mluvit a působit na druhé při obchodním jednání
Měchurová Alena: Jak dobře a úspěšně jednat
Pierce J. Howard: Příručka pro uživatele mozku
Holman Václav: Moderní rétorika
Peter Honey: Tváří v tvář (průvodce úspěšnou komunikací)
A. Bierach: Poznej člověka na první pohled
|
|
|